Moonlight Sonata // =*
Temat: Zastava
...600. Model ten ewoluował - w roku 1964 zwiększono pojemność silnika do 767 cm³ i nazwę na Zastava 750, a w 1980 na 848 cm³ jako Zastava 850. Ostatni wóz tego typu zjechał z taśm produkcyjnych w roku 1985. W latach 1961-1979 podjęto także produkcję czterodrzwiowych sedanów Zastava 1300 będących wersją licencyjną Fiata 1300.
W tych latach systematycznie wzrastała liczba wyprodukowanych samochodów i powiększały się rynki zbytu. Samochody Zastava były eksportowane do Polski (największy odbiorca w roku 1965 - 6000 samochodów), Finlandii, Grecji, Holandii, Belgii, RFN.
W latach 60. wzrosło zapotrzebowanie na większe samochody. Włosi wyprodukowali Fiata 128, który został samochodem roku 1970. Licencję na jego produkcję podpisali Jugosłowianie już w roku 1968, ale jednocześnie podjęli prace nad własną modyfikacją tego wozu oznaczoną na rynku wewnętrznym...
Źródło: samochodynrdiprl.wxv.pl/viewtopic.php?t=25
Temat: Publikacja Auto-Moto PRL
Dokładnie zgadzam się z wypowiedzią kolegi, odcinek dotyczył Zastavy 1100 Mediteran, w programie aż roiło sie od błędów,że przykto było tego słuchać Nie tylko o Mediteranach, ale tez o pięciodrzwiowych Zastavach 1100P i o Zastavach 750. Ogólnie z odcinka można było wysnuć wniosek, że samochody Zastava biły na głowy swoje Fiatowskie pierwowzory, a nawet je wyprzedzały pod względem innowacji konstrukcyjnych...
Źródło: automobilista.boo.pl/viewtopic.php?t=1278