Moonlight Sonata // =*
Temat: Przed GP Europy
...24.08 14:00 Polsat/Polsat Sport Extra
Mapa toru
Okrążenie toru
http://pl.youtube.com/watch?v=dG-7tj9U2mQ
Okrążenie toru w Walencji z Mike'iem Conwayem
„Ścigałem się w Walencji tydzień przed Grand Prix Węgier samochodem GT. Tor jest sporym wyzwaniem, jednak wysokie betonowe ściany powodują, że odczucia podczas jazdy są zupełnie inne niż w Monako. Pierwszy zakręt to łagodny łuk w prawo, który będzie pokonywany przez samochody F1 na pełnym gazie. Później ostre hamowanie i redukcja do drugiego biegu przed zakrętem numer dwa w prawą stronę. Trzeci zakręt jest pokonywany na czwartym biegu, tak samo jak zakręty pięć i sześć.
Źródło: f1forum.formula1.pl/viewtopic.php?t=3021
Temat: Silnik, obroty i moment obrotowy
Dla 2,4 L V8 "moc" zaczyna się od 6k rpm, ale optymalny zakres to od 15-16 k w górę. Poniżej 6 k rpm - jak w większości wysokoobrotowych silników - jednostka się dławi i jest narażona na uszkodzenia... Co do momentu - okolice 300 Nm (za czasów 3L V10 była to wartość o około 20-30 NM większa z racji pojemnosci). Wielu to dziwi (w końcu samochody F1 mają 'zryw" porównywalny do setki z moto, a do 200/300 kmp też nie zgorszy), a odpowiedz jest prosta - wielkość momentu obrotowego w głównej mierze zależy od wielkości wykorbienia na wale korbowym i długości korbowodu. W silnikach wysokoobrotowych zarówno korbowód jak i wykorbienie są małe w porównaniu z silnikami niskoobrotowymi. Muszą takie być ze względu na osiągane przez ów wał prędkości obrotowe (siły...
Źródło: f1forum.formula1.pl/viewtopic.php?t=2576
Temat: Dlaczego oglądalność F1 spada
...prosty - nie są już takie widowiskowe, wszędzie teraz sędziowie i BHP, kiedyś to na ostro się ścigano, kierowcy czasem mieli fochy ale jechali ! Oto jak powinnien wyglądać wyścig w deszczu (w przeciwieństwie do Malezji 2009): http://www.youtube.com/watch?v=G2QXPgFehN0 (potem wpisujcie sobie Part2, Part3 itd) Przerwano wyścig ale jechano potem dalej ! No i patrze jak Senna jedzie, jak po szynach, jakby wody nie było i aquplaning nie istniał, samochody F1 były wtedy tak dobre że mogły łamać prawa fizyki wystarczyło mieć odwage i dało się jechać a mieli wtedy o 200-300 KM więcej niż obecnie !! Ktoś został ranny ? Zabity ? Nie widze, a wyścig obejżałem cały. PS. Pół niedzieli byłem zły że nie wznowiono wyścigu w Malezji, brakuje facetów z jajami w F1 obecnie, są tylko wariaci (Hamilton) lub statyści.
Źródło: sor.krapkowice.net/forum/viewtopic.php?t=5275
Temat: F1 2010 codmasters
"W ubiegłym roku firma Codemasters kupiła pełną licencje na samochody F1. Ogłosiła wtedy, że w 2009 roku wypuści F1 2009 na PSP i Nintendo Wii. W maju 2010 r. światło dzienne ujrzy F1 2010 na XBOX 360 PS3 i oczywiście PC. Codemasters zapewnia, że F1 2010 nie będzie zwykła "arcadówką" jak było to u SONY. W F1 zastosowana ma być bardzo zaawansowana fizyka. Przy tworzeniu gry mają być wykorzystane dane telemetrii wszystkich 20 bolidów które mają być zebrane w ciągu tegorocznego sezonu jak i...
Źródło: forum.pclab.pl/index.php?showtopic=562803
Temat: Formuła 1
...łukach o tyle jest też korzyść, że można zwiększyć kąt natarcia tylnego skrzydła i zwiększyć jego docisk. Dzięki F-duct opływ tylnego skrzydła po jego włączeniu jest praktycznie zneutralizowany i nie ma nie tylko ma docisku, ale także oporów powietrza, a więc rośnie szybkość maksymalna. Przypuszcza się, że w zależności od toru można zyskać na okrążeniu od 0,2 - 0,8 s czyli ogromnie dużo W latach 60 tych próbowano wyposażać samochody F1 w przestawiane tylne skrzydło, wykorzystując do tego układ i siłowniki hydrauliczne. Wyglądało to dość zabawnie, bo dla prawidłowego działania skrzydła, przy kiepskiej aerodynamice ówczesnych samochodów, umieszczano skrzydło wysoko nad samochodem - często wystawał na cieniutkich duralowych wysięgnikach około 70 - 80 cm nad najwyższy punkt samochodu. Ponieważ z powodu awarii tego dość skomplikowanego i przez to...
Źródło: trzydziestki.fora.pl/a/a,2161.html
Temat: Formuła 1 '2005
Grand Prix USA 19.06.2005 Indianapolis 19.00 CET Indianapolis Motor Speedway jest chyba najlepiej znanym w świecie torem wyścigowym. Kiedy Formuła 1 powróciła do Stanów po 9 latach nieobecności, to jedynym torem, który mógł liczyć na zawody z cyklu Grand Prix, był właśnie Indianapolis. Samochody F1 używają tylko małą część owalnego toru. Reszta trasy przebiega środkiem toru. Na długiej prostej i pochylonym łuku samochody jadą z pełnym gazem przez niemal 21 sekund, a prędkość dochodzi do 350 km/h. Z kolei widzów zachwycają świetne widoki z prawie każdego miejsca. Długość jednego okrążenia: 4.192 km Wyścig ma: 73 okrążeń ( 306.016 km ). Strona domowa: http://www.usgpindy.com Wyniki sesji kwalifikacyjnej do...
Źródło: genesis.net.pl/index.php?showtopic=51186
Temat: Artykuły
Charlie Whiting z inspekcją w Montmelo Charlie Whiting delegat FIA do spraw technicznych i bezpieczeństwa na torze oraz Dyrektor wyścigów F1 przyleciał do Montmelo by sprawdzić tegoroczne samochody F1. Jak twierdzi niemieckie pismo "Auto Motor und Sport" delegatowi FIA najbardziej zależało na sprawdzeniu trzech aut. Chodzi o modele: BMW Sauber F1.09, Toyota TF109 oraz Williams FW31. Jeśli chodzi o TF109 i FW31 to w grę wchodziły potwierdzenie legalności dyfuzora, a Williams chciał się dowiedzieć, czy zamontowane przez zespół za głową kierowcy 30 cm owiewki w kształcie płetwy są zgodne z tegorocznym...
Źródło: formula1fan.fora.pl/a/a,397.html
Temat: r600 - oficjalny temat wszystko o nowym dziecku AMD ATI
...korzyść dla użytkowników, czy tylko 3dmarki. I jak długo ta przewaga się utrzyma, w końcu nie jest tajemnicą, że Zieloni pracują od jakiegoś czasu nad następnym układem. Możliwe, że czekają na premierę R600, żeby błysnąć nową kartą. W końcu szum będzie większy niż przy biciu własnych rekordów, a i AMD bardzo dostanie po łapach, jeżeli przebiją ich nowy produkt w miesiąc albo dwa. Ale trzeba pamiętać, że najszybsze karty to tak jak samochody F1 robione przez Ferrari czy BMW. Fajne są i pokazują jakie to super rzeczy firma potrafi zrobić, ale zarobek na nich żaden. Główne produkty to karty w cenie do 600 zł zdaje się. Na tym się zarabia.
Źródło: forum.pclab.pl/index.php?showtopic=225910
Temat: Testy: Mugello | Dzień 1 - "niespodzianka" z Faenz
...elektronicznych, jakie mają obowiązywać w sezonie 2008. Z kolei Scuderia Toro Rosso wykorzystała wtorek aby sprawdzić nowe części tak z pakietu aero, jak i mechaniki (głównie nowe materiały do budowy hamulców). Problemy ze skrzynią biegów wyeliminowały na kilkadziesiąt minut stajnię z Faenzy. Jutro w tym zespole zajdzie zmiana. Liuzziego zastąpi Scott Speed. W teamie z Maranello dalej będzie jeździł Badoer. Tor w Mugello gości samochody F1 po raz pierwszy od 21 września 2006r., czyli dzisiejszego dnia po raz pierwszy bolidy w specyfikacji na sezon 2007 miały okazję tutaj pojeździć. Tym samym dzisiejszy czas Liuzziego jest nowym rekordem toru. wtorek: Tor: Mugello (5.245 km) Rekord toru: 1:18.524s - Rubens Barrichello (Ferrari) (9 lutego 2004r.) Rekord toru wg. przepisów na rok 2007 (silnik 2,4l V8 + opony Bridgestone): 1:24.203s - Vitantonio Liuzzi...
Źródło: formula1forum.fora.pl/a/a,539.html
Temat: Best Motoring, czyli jak sie robi "TopGear" w Japonii Filmy/Tapety/Opisy/+1001drobiazgów
...punktów w roku otrzymuje tytuł mistrzowski przy zakończeniu sezonu. http://img131.imageshack.us/img131/6659/05v7img022yt.jpg Na czym polegają wyścigi JGTC? Jak mówi nazwa mistrzostw, pojazdy uczestniczące w JGTC to pojazdy sportowe. Długość okrążenia toru, na którym wyścigi się odbywają wynosi około 3 do 6 km a długość całego wyścigu waha się od 250 do 500 km. Odległość ta jest większa niż w wyścigach, w których walczą samochody F1 i podobne i niemożliwe jest ukończenie wyścigu, jeśli zbyt duży nacisk położono na maksymalną moc silnika. Pokonanie długiego dystansu jest trudniejsze i konieczne jest odpowiednie "zrównoważenie" projektu pojazdu. Obowiązkowym wymaganiem jest aby każdy samochód był przynajmniej raz w ciągu wyścigu tankowany i aby w czasie jego trwania był prowadzony kolejno przez przynajmniej dwóch kierowców. W związku...
Źródło: forum.pclab.pl/index.php?showtopic=141506
Temat: GP Europy
...tor nie lepiej nakazac ponowne ustawienie sie bolidow na miejsca startowe wg kolejnosci przekroczenia linii startu z ostatniego pelnego okrazenia (lub po prostu kiedy wystawia zolta flage). Nastepnie po posprztaniu toru puszczanie kierowcow zgodnie z time gap'em. tylko co z temperatura opon (i hamulcow)? samochod stoi - opony stygna dalej temperatura silnika, samochod stoi - silnik sie grzeje, co prawda mozna wylaczyc, ale jak zapewne wiesz, samochody f1 nie maja rozrusznikow, wiec trzeba wpuscic ekipe, zeby te samochody potem pouruchamiala - i wyszla nam czerwona flaga. co do "puszczania zgodnie z time gapami" to w ogole jakas wyzsza herezja. jak sobie to wyobrazasz? jak w rajdach przed kazdym bedzie ktos stal i odliczal? wg mnie dobrym pomyslem (jak juz wyzej bylo pisane) jest powrocenie do zamykania pitlane na czas wyjazdu SC, chocby do momentu az wszyscy beda za nim ladnie...
Źródło: f1forum.formula1.pl/viewtopic.php?t=5117
Temat: FIA opublikowała listę startową F1 na sezon 2008
...utrzymuje bezpieczny odstęp, to po wyjeździe na prostą jest zbyt daleko, aby zaatakować. Prezydent FIA uznał więc, że jeśli osiągi bolidów nie będą aż tak bardzo zależeć od aerodynamiki, to będzie więcej walki na torach. Dodatkowym udogodnieniem ma być powrót do gładkich opon typu slick (obecnie używa się nacinanych), które zwiększą tzw. przyczepność mechaniczną, rekompensując utratę przyczepności aerodynamicznej. Mimo to samochody F1 będą znacznie wolniejsze. Oblicza się, że średnie czasy okrążeń spadną aż o około 5 sekund, a to w wyścigach prawdziwa przepaść. (...) - Stracimy mnóstwo docisku, a oblicze Formuły 1 kompletnie się zmieni. Czasy okrążeń będą znacznie gorsze i może się okazać, że bolidy F1 nie będą już najszybszymi samochodami świata - obawia się Robert Kubica. www.wp.pl
Źródło: klubciconia.avx.pl/forum/viewtopic.php?t=3427
Temat: Kubica sie rozbił
samochody F1 są za drogie, żeby móc sobie pozwolić na wypadki zbiorowe, również za szybkie
Źródło: forum.optymalizacja.com/index.php?showtopic=36485
Temat: rozwój techniczny w F1
nie jest to moze opis technologii jak sie ona zmieniala w Formule 1 na przestrzeni lat, ale tez moze byc ciekawym zrodlem, ktore moglbys uzyc do swojej pracy do wizualizacji tego o czym piszesz. Swego czasu wrzucilem na forum zdjecie jak ewoluowaly samochody F1 od 1950 do 2007 roku http://f1forum.formula1.pl/viewtopic.php?t=3326
Źródło: f1forum.formula1.pl/viewtopic.php?t=3383
Temat: Chłodzenie silników F1
Samochody F1 aby funkcjonować prawidłowo, sa uzależnione od powietrza niemal w całości. Nie tylko system chłodzenia jest od powietrza uzalezniony, ale w zasadzie cały bolid. Układ chłodzenia działa na zasadzie przepuszczania przez dwa boczne wloty powietrza, aby utrzymywać optymalną temperaturę układu napędowego. Czym bolid jedzie szybciej tym lepiej oczywiscie, gdyz zmniejsza to mozliwosc przegzania silnika itd itp... Tlen jest...
Źródło: f1forum.formula1.pl/viewtopic.php?t=685
Temat: Centrum F1 - Sezon 2010 Grand Prix Belgii - 29 sierpnia 14:00
No dobra ale brak tankowań= mniejsza ilość okrążeń :hmm: Niby dlaczego? Zanim wprowadzono, w latach 90., to kretyńskie tankowanie, samochody F1 przejeżdżały taki sam dystans jak teraz na jednym baku i dobrze było (no, czasami się zdarzało, że zabrakło wachy na ostatnim okrążeniu :o :) ).
Źródło: forum.pclab.pl/index.php?showtopic=243346
Temat: Robert Kubica
...Kubica ma dobre przeczucia przed startem we Włoszech i podkreśla, że F1.09 dobrze się spisuje na torach wymagających niskiej siły docisku. Po najlepszym występie w sezonie, czyli Grand Prix Belgii, w którym Kubica i Heidfeld zdobyli łącznie dziewięć punktów, stajnia z Hinwil przygotowuje się do weekendu na ultraszybkim obiekcie w Monza pod Mediolanem. Obiekt znajdujący się w Parku Królewskim słynie z wielkich prędkości. Tylko tutaj samochody F1 mkną z tak niewielkim dociążeniem, rozwijając prędkości rzędu 350 km/godz. To właśnie w Monza, trzy lata temu rozbłysła gwiazda Roberta Kubicy. Po zajęciu trzeciego miejsca światowe media rozpisywały się o fenomenalnym występie Polaka, dla którego był to zaledwie trzeci wyścig w karierze. „Kubica pojechał z pewnością siebie, graniczącą z bezczelnością” – pisał wówczas The Guardian....
Źródło: formula1fan.fora.pl/a/a,66.html
Temat: Fotel kierowcy
...ruchów kierowcy w kokpicie. Fotele w cywilnym samochodzie mają być nie tylko wygodne i ładne. „Fotele to ważny czynnik wpływający na bezpieczeństwo nowoczesnego samochodu”, mówi Dr Hartmuth Wolff z Centrum Technologii Allianz. „Podnoszą efektywność pasów bezpieczeństwa i poduszek powietrznych w przypadku zderzenia czołowego lub bocznego, a w przypadku uderzenia z tyłu ich rola jest kluczowa”. Samochody F1 różnią się od swoich drogowych kuzynów jeszcze jedną rzeczą – ich kokpity są "szyte na miarę". W cywilnym aucie bardzo ważne jest wykorzystanie wszystkich możliwości dostrojenia wnętrza do potrzeb kierowcy. Tylko właściwe ustawienie fotela zapewni jego maksymalne wykorzystanie – pod względem bezpieczeństwa, komfortu i ergonomii. W odróżnieniu od foteli w zwykłych samochodach, fotele...
Źródło: f1speed.fora.pl/a/a,42.html
Temat: afery w sporcie
dziś zmarła formuła jeden i to na korzyść tego buldoga fernando alonso jak mogli przesunąć schumachera na ostatnie miejsce samochody f1 są monitorowane i cały dzień był odrzucony protest renault gdyż wyniki wykazały to co mówił schumi że zepsuły mu sie hamulce co było widac na kamerze gdyż nagle samochód szarpnął lekko odbił w bok i stanął klasycznaa wada hamulców nagle wieczorem z nieuzasadnionych do końca przyczyn przyznają alonso pole position alonso do tego mówił że schumi symulował awarię -ahahahahahaah w f1 symulowac awarię no nie mogę...
Źródło: forumwns.lh.pl/viewtopic.php?t=2325
Temat: Drift
...rosnących oscylacji i opuszczenia drogi. Nie są tu decydująco pomocne kwalifikacje - jedyną radą, poza odzyskaniem refleksu, jest uprzednie dostateczne zmniejszenie prędkości. Nadsterowność jest preferowana przez niektórych tylko kierowców rajdowych; pozostali wolą "ustawienie" na lekką podsterowność, uzyskując potrzebną w danej sytuacji nadsterowność takimi kanałami sterowania jak napęd i hamowanie. Także nawet samochody F1 są ustawiane na nieznaczną podsterowność, aby mieć zapas przyczepności napędzanych kół tylnych w krytycznym momencie wyjścia z zakrętu. Podsterowność - właściwość pojazdu podczas pokonywania zakrętu, polegająca na rozszerzaniu zakrętu w stosunku do promienia wynikającego z geometrii układu kierowniczego i jezdnego. Nadsterowność jest cechą przeciwną. Skręcenie przednich kierowanych kół...
Źródło: com-art.pl/street6/viewtopic.php?t=95
Temat: Może ktoś chce Harleya
Silnik z tyłu i przedni napęd ... dobre. Robertinus napisał: wemar napisał: Robertinus napisał: Porównanie F1 do samochodu dopuszczonego do ruchu ulicznego jest zupełnie bezzasadne. Właśnie z tego powodu się odezwałem, przeczytaj swój post (ten poprzedni) gdzie właśnie zestawiasz jedne z drugimi. Zacytuj, gdzie ja porówniuję samochody F1, wymienione przeze mnie nie muszą być chyba F1 ?, i nie są. Proszę ... Robertinus napisał: Ferrari, lamborghini, maserati a kto to widział by np. bugatti miało napęd na natylną oś - kto by nim wyszedł wtedy z poślizgu. Napęd na przód to jest to - micra, fiesta, trabant i kupę innych sportowych aut dowodzi, że drive front is the best. Marku. Wydaje mi sie że Robertowi dalej chodzi o samochody dopuszczone...
Źródło: 212.122.221.133/viewtopic.php?t=14995
Temat: modele RC
...pewno to zwykła zabawka? odpowiedź A teraz może mniej poważnie z tymi modelami jest podobnie jak z kartingiem. Idzie dużo pieniędzy, ale warto. są różne rodzaje tych modeli (wyszczególnię tylko samochody, bo nimi się zajmuję) : -samoloty -łodzie -helikoptery -rakiety -motory -czołgi -inne -samochody on-road: -samochody rajdowe -samochody rally crossowe -samochody tourningowe - samochody F1 -samochody rajdoworallycrossowe -samochody do driftingu -samochody off-road: -buggy -truggy każde samochody mają 3 rodzaje napędów: FWD (przednia oś) 2WD (tylna oś) 4WD (napęd na 4 koła [najpopularniejszy napęd]) każde modele są albo spalinowe, albo elektryczne, w różnych skalach ( najpopularniejsza wśród samochodów to 1:10) Ja się zajmuję rajdami i rally crossem w...
Źródło: testownia2.fora.pl/a/a,240.html
Temat: Tor Indianapolis - informacje
czy ktos moze zapodac jakas charakterystyke tego toru? czym sie on wyroznia, jak na nim z wyprzedzaniem itd? komu te ntor waszym zdaniem pasuje? jaki bolid tam zaszaleje? moze Ferrari sie obudzi? "Amerykański tor wykorzystuje część słynnego owalu używanego w klasycznym wyścigu Indianapolis 500, jednak samochody F1 jadą po nim „pod prąd”. Na tym torze silniki muszą wytrzymać 22 sekundy pracy na maksymalnych obrotach bez przerwy – to jedyne takie doświadczenie na torach F1. Natomiast część toru przebiegająca wewnątrz owalu jest dość kręta. W 2005 roku w wyścigu wystartowało tylko 6 kierowców – pozostałych 14, korzystających z opon Michelin, zostało wycofanych przed wyścigiem w obawie przed możliwymi...
Źródło: f1forum.formula1.pl/viewtopic.php?t=807